Till sidans innehåll

Yamaha Alto Sax Mouthpiece 7C

4.5 av 5 stjärnor från 27 kundbetyg ()

Mouthpiece

  • For alto saxophones
  • Standard mouthpiece
  • Made from phenolic resin
  • Tip opening: 1.90 mm
  • Facing length: 23 mm
  • Ligature and cap are not included
  • Tillgänglig sedan Januari 2011
  • Artikelnummer 258798
  • försäljningsenhet 1 Styck
  • Facing Length 23,00 mm
  • Tip Opening 1,90 mm
  • Chamber Horseshoe Shape
  • Material Caoutchouc
  • Cap No
  • Ligature No
441 kr
Alla priser inklusive moms
i lager
1

27 Kundbetyg

4.5 / 5

respons

ljud

hantverkskvalitet

14 Recensioner

R
Otroligt bra munstycke!
RMan 04.07.2014
Efter 30 års saxofonspelande så har jag en ganska stor låda full med saxofonmunstycken där ett par av dem kostar mer än 20 gånger mer än Yamahas standardmunstycke, men jag förvånas ändå varje gång över hur bra detta munstycke är. Visst har det ett ganska neutralt sound när man börjar spela på det, men det är så underbart lättspelat och enkelt att intonera.

Låt inte det låga priset vilseleda dig till att tro att detta är något billigt skräp. Yamaha har lagt ner mycket tid och resurser på att få fram ett bra munstycke som ska göra särskilt deras nybörjarsaxar lätta att spela på.
respons
ljud
hantverkskvalitet
1
0
Anmäl recension

Anmäl recension

google translate gb
Tyvärr uppstod ett fel. försök igen senare.
@
Epic for it's purpose on a doubler instrument
@Jonniejlo 18.06.2026
Pro tenor player. Bought this for my alto for something dead simple and steady, for the 5 times a year I need an alto.
plays great. does what it should for the bargain price.

Obviously rubbish compared to anything 4x the price. But bang for your buck is unbeatable with the yamaha C mouthpieces.
respons
ljud
hantverkskvalitet
0
0
Anmäl recension

Anmäl recension

google translate gb
Tyvärr uppstod ett fel. försök igen senare.
Cp
Yamaha 7c
Chris pp 09.12.2023
It has great responce the sound comes out easily and its a good deal for the price
respons
ljud
hantverkskvalitet
0
0
Anmäl recension

Anmäl recension

google translate de
Tyvärr uppstod ett fel. försök igen senare.
M
Yamaha 7C
Ma141 01.10.2012
Obwohl Yamaha selbst das Mundstück mit der 7C Öffnung als "Jazz-Mundstück" deklariert, ist es immernoch ein eher sehr klassisch orientiertes Mundstück (=> Kammergestaltung ist mit dem 4C identisch). Die Bahnöffnung ist mit 1,9mm immernoch sehr klein (das 4C war mir zu klein), was einen in der "Soundgestaltung" sehr limitiert. Die Töne lassen sich dafür aber gut kontrollieren und ein längeres Spielen -mehr als 2h am Stück- ist kaum anstrengend, trotz 3er Blatt.
Da ich nicht schwerpunktmäßig Klassik spiele, ist es für mich eine günstige Alternative zu den teuren Klassik-Vertretern von Vandoren und Selmer.
Vom "Sound" klingt es wie ein 4C, m.E. nur etwas voller.
respons
ljud
hantverkskvalitet
6
0
Anmäl recension

Anmäl recension