St
Inga problem
Fin gitarr för sitt pris! Efter många år utan gitarr ville jag sätta igång igen och föll för den fina designen med rosenträ och vita kanter. Lika fin i verkligheten! En liten ojämnhet i lacken bara. Dessutom en lite missprydande kvist mitt på halsen på mitt exemplar.
Strängar och mickar är bra. Femte och sjätte strängen behöver intoneras, och stränghöjden är väldigt hög. Har ej försökt justera. Banden var lite sträva till en början, men så kanske det brukar vara (har alltid haft begagnade gitarrer tidigare). Bandändarna är rejält vassa, och repar vänsterhandens pekfinger när jag spelar. Stämskruvarna har väl inte toppkvalitet och glappar lite så det tar en stund att hitta exakt rätt stämning.
Sammanfattningsvis en gitarr som låter bra och är kul att spela på. Inte perfekt, men med detta pris så tycker jag det är helt klart acceptabelt och jag är nöjd.
Strängar och mickar är bra. Femte och sjätte strängen behöver intoneras, och stränghöjden är väldigt hög. Har ej försökt justera. Banden var lite sträva till en början, men så kanske det brukar vara (har alltid haft begagnade gitarrer tidigare). Bandändarna är rejält vassa, och repar vänsterhandens pekfinger när jag spelar. Stämskruvarna har väl inte toppkvalitet och glappar lite så det tar en stund att hitta exakt rätt stämning.
Sammanfattningsvis en gitarr som låter bra och är kul att spela på. Inte perfekt, men med detta pris så tycker jag det är helt klart acceptabelt och jag är nöjd.
1
0
Anmäl recension
A
Snygg
Köptes som första elgitarr åt tonåringen som spelar andra instrument.
Direkt ur lådan var det lite fret-buzz på de två grövsta strängarna. Efter lite justeringar av halsen (och intonering) så är det nästan helt borta. Sonen upplever den nu som trevlig och lättspelad.
Finishen bedömer jag som mycket bra för prisklassen. Kanterna är väl avrundade, träet snyggt och lacken jämn. Det finns en minimal "bula" på ett ställe på kroppen, som bara syns i motljus om man letar noga. Bandkanterna är inte vassa, men inte heller helt så avrundade som de skulle kunna vara. Inget större problem dock.Greppbrädans kanter är avrundade och släta. Stämskruvarna är antagligen inte jättebra, men de fungerar.
Snygg gitarr tycker vi, som känns prisvärd som första gitarr.
Ljudet är behagligt. Låter lite lagom högt utan förstärkare för att spela framför TVn utan att störa resten av familjen.
Direkt ur lådan var det lite fret-buzz på de två grövsta strängarna. Efter lite justeringar av halsen (och intonering) så är det nästan helt borta. Sonen upplever den nu som trevlig och lättspelad.
Finishen bedömer jag som mycket bra för prisklassen. Kanterna är väl avrundade, träet snyggt och lacken jämn. Det finns en minimal "bula" på ett ställe på kroppen, som bara syns i motljus om man letar noga. Bandkanterna är inte vassa, men inte heller helt så avrundade som de skulle kunna vara. Inget större problem dock.Greppbrädans kanter är avrundade och släta. Stämskruvarna är antagligen inte jättebra, men de fungerar.
Snygg gitarr tycker vi, som känns prisvärd som första gitarr.
Ljudet är behagligt. Låter lite lagom högt utan förstärkare för att spela framför TVn utan att störa resten av familjen.
2
0
Anmäl recension
A
En bra elgitarr.
Harley Benton TE-70 Rosewood Deluxe Series tycker jag är en snygg gitarr i Telecaster form.
Finish är bra,stabil, inget rackel. Det är en string through kropp som det står i texten, jag blev glatt överraskad för jag kollade bara på bilden där det inte är så.
Mickarna funkar fint. Den håller stämningen, (jo den stämmer ur sej normalt mycket) som gitarrer gör,mycket.Bra hals lättspelad.
Klart prisvärd och ett sant nöje att spela på.
T.
Finish är bra,stabil, inget rackel. Det är en string through kropp som det står i texten, jag blev glatt överraskad för jag kollade bara på bilden där det inte är så.
Mickarna funkar fint. Den håller stämningen, (jo den stämmer ur sej normalt mycket) som gitarrer gör,mycket.Bra hals lättspelad.
Klart prisvärd och ett sant nöje att spela på.
T.
5
0
Anmäl recension
A
Harley Benton TE-70
För det första: en så välljudande gitarr för så lite pengar? Otroligt!
Jag har aldrig varit den som gillar TE-style gitarrer, men jag var nyfiken på ljudet så jag köpte en sådan här. WOW! En väldigt bra gitarr som är lättspelad och rolig att arbeta med. Jag har gjort några studio sessioner och gig med denna och den levererar varje gång!
Några skönhetsfel såsom småmärken på greppbrädan får slippa undan, den är helt spelbar och gör sitt jobb.
Ur lådan: Intoneringen var okej, inga dings på kroppen och mickarna och stämskruvarna är väldigt bra.
Bra gitarr, både för den erfarne och nybörjaren! :)
Jag har aldrig varit den som gillar TE-style gitarrer, men jag var nyfiken på ljudet så jag köpte en sådan här. WOW! En väldigt bra gitarr som är lättspelad och rolig att arbeta med. Jag har gjort några studio sessioner och gig med denna och den levererar varje gång!
Några skönhetsfel såsom småmärken på greppbrädan får slippa undan, den är helt spelbar och gör sitt jobb.
Ur lådan: Intoneringen var okej, inga dings på kroppen och mickarna och stämskruvarna är väldigt bra.
Bra gitarr, både för den erfarne och nybörjaren! :)
0
0
Anmäl recension
A
Harley Benton TE-70 Rosewood Deluxe Series
Superb guitar for this price! Wonderful sound and very good build quality. The guitar was in the correct tone when I packed up the ditch out of the box.
0
0
Anmäl recension