P
Kvalite till lågt pris
Mitt T.bone system för saxofon är en mycket bra lösning för mig , bra ljud till budgetpris.
Det enda negativa är att clipsfästet för saxen gick sönder nästan på en gång... (ett nytt i ett brev)?
Med vänlig hälsning,
Peter Tjernberg, Träblåslärare o frlilansmusiker
Det enda negativa är att clipsfästet för saxen gick sönder nästan på en gång... (ett nytt i ett brev)?
Med vänlig hälsning,
Peter Tjernberg, Träblåslärare o frlilansmusiker
3
0
Anmäl recension
A
PRISVÄRD
Visst låter det danska originalet bättre, men den micken koster i stort sett 10 ggr mer. Så jag tyckeratt denna är riktigt bra och så länge som man inte AB-testar dom, så blir man skitnöjd med denna Ovid 100cc
2
1
Anmäl recension
A
Bra mikrofon som gör sitt jobb
En mikrofon som jag använt några veckor nu.
Har en bra neutral ton och lämpar sig bra för saxofon, vilket jag använt den till mest.
Har även provat tvärflöjt, där den också fungerar mycket bra.
Ända negativa där är att det fäste som fästs med kardborre dels sitter lite dåligt (Går inte att spänna så bra) dels tar upp ljud från flöjtens klaffar ganska mycket.
Men inte mer än att det är hanterbart.
Modifierade fästet senare med en rem som gick att spänna bättre, vilket löste problemen med att den lossnar.
Bra kvalité på kontakter och lagom lång kabel.
Sammantaget en mycket användbar, prisvärd mikrofon.
Rekommenderas.
Har en bra neutral ton och lämpar sig bra för saxofon, vilket jag använt den till mest.
Har även provat tvärflöjt, där den också fungerar mycket bra.
Ända negativa där är att det fäste som fästs med kardborre dels sitter lite dåligt (Går inte att spänna så bra) dels tar upp ljud från flöjtens klaffar ganska mycket.
Men inte mer än att det är hanterbart.
Modifierade fästet senare med en rem som gick att spänna bättre, vilket löste problemen med att den lossnar.
Bra kvalité på kontakter och lagom lång kabel.
Sammantaget en mycket användbar, prisvärd mikrofon.
Rekommenderas.
0
0
Anmäl recension
B
Funkar bra för fiol
Detta är en välfungerande mik som jag använder på fiol och även ståbas. Bra pris och bra ljud. Enda att tänka på är att kabeln är mycket tunn. Nu ska man ju vara försiktig med mickar, så det blir ett högt betyg ändå.
1
0
Anmäl recension
A
Good microphone, bad mounting clip for sax.
Good microphone but the mounting clip for the saxophone is not good. Does not sit well on the alt, better on tenor but there is also a problem of the microphone rotating out of position.
1
0
Anmäl recension
A
Ungefär vad jag hade förväntat mig
Du får vad du betalar för. Kvaliten var lite högre än vad jag förväntade mig och jag är riktigt nöjd ed mikrofonen. Lite hög i diskanten men inget som inte en EQ kan råda bot på.
1
0
Anmäl recension
A
Enkel och funktionell
Använder den mest till kontrabas och den fungerar bra där tillsammans med en stallmick. Har även använt till fiol och sopransax. Uppfyller mina behov. Flexibel placering med hjälp av svanhalsen.
Den tunna kabeln känns lite skör men det är nog svårt att komma ifrån, har svårt att se hur en tjockare kabel skulle kunna funka.
Den tunna kabeln känns lite skör men det är nog svårt att komma ifrån, har svårt att se hur en tjockare kabel skulle kunna funka.
0
0
Anmäl recension
J
Överraskande!
En liten lättplacerad mikrofon som låter riktigt överraskande bra. Den har en rak frekvensgång och funkar att micka ut det mesta med. Tunna trådar från mikrofonen, hoppas de håller för hantering.
0
0
Anmäl recension
B
Decent
Basically a DPA at a fraction of the price. Decent sound and the quality is decent enough, it has survived about 20 gigs at this point.
Compatible with AKG wireless trasmitters, which is nice.
Compatible with AKG wireless trasmitters, which is nice.
0
0
Anmäl recension
j
Bra grej
Hög ljudkvalité. Tycker allt har varit bra förutom att den känns väldigt skör och jag jämt är rädd för att mikrofonfästet och den tunna sladden ska gå i sönder. Det är inget problem hemma eller i studion för inspelning men kan vara lite nervigt i en live-situation.
0
0
Anmäl recension