R
Billig mångsidig mikrofon
Köpte den här i första hand för utseendets skull, men blev förvånad över hur bra den faktiskt låter. Tycker att den håller jämna steg med mina Shure 55SH ljudmässigt på sångläget, och fungerar i det läget precis som 55:orna utmärkt som hi-hat eller sejar mik. Sen har den ju dessutom ett trumläge som fungerar förvånansvärt bra som baskaggemik och ett instrumentläge som precis som en SM57:a, fast med lite annorlunda kurva, funkar finfint som komplement på gitarrförstärkare. Som sångmikrofon tampas den med samma problem som mina Shure 55:or och i viss mån även mina gamla Electro-Voice Cardyne II:or, nämligen att den är ytterst känslig för placering, vilket inte görs lättare av att den har tre separata kapslar vars placering kanske inte känns helt logisk. Man behöver också vara väldigt nära på exakt rätt ställe för att få kropp i sångljudet, vilket precis som på de andra mikarna jag nämnt ger upphov till plosiva ljud om man inte sjunger i rätt vinkel in i mikrofonen. Hur som helst, väldigt mycket mikrofon för pengarna. Och snygg är den ju så det förslår.
0
0
Anmäl recension
GH
Superlux WH5
This is the kind of mic you buy for its looks and price tag. It delivers fine for its price. There are a few things to be noted, though.
First of all, there are three different settings on this mic. I've tried them all and I find myself always using the ''Instrument'' setting since it's a lot easier to control your vocal volume on that setting, for some reason I haven't looked into. I think it's more sensitive than the other settings, that way you can keep your mouth quite far and still get good output. Amazingly not prone to feedback.
I also tried playing banjo and harmonica on this mic. You can go in between vocals and harmonica easily with this mic set on ''instrument''.But you have to keep in mind how far/close you are to the mic. Using it to mic a banjo, however, didn't work very well for me, the mic's way too focused. You'll have to stay perfectly still and in front of the mic to get a good sound.
Lastly, the sound. It sounds awesome for a budget mic. You won't regret getting this mic.
First of all, there are three different settings on this mic. I've tried them all and I find myself always using the ''Instrument'' setting since it's a lot easier to control your vocal volume on that setting, for some reason I haven't looked into. I think it's more sensitive than the other settings, that way you can keep your mouth quite far and still get good output. Amazingly not prone to feedback.
I also tried playing banjo and harmonica on this mic. You can go in between vocals and harmonica easily with this mic set on ''instrument''.But you have to keep in mind how far/close you are to the mic. Using it to mic a banjo, however, didn't work very well for me, the mic's way too focused. You'll have to stay perfectly still and in front of the mic to get a good sound.
Lastly, the sound. It sounds awesome for a budget mic. You won't regret getting this mic.
0
0
Anmäl recension
D
Bra tyngd och kvalitetskänsla. Bra ljud. Baksidan är att den har lätt för att ge rundgång, vilket ledde till att jag returnerade den.
Vår övriga utrustning är väl kanske inte den bästa, så det blev ohållbart. Vill framhålla att såhär långt har Thomann skött det hela på ett mkt smidigt sätt.
Vår övriga utrustning är väl kanske inte den bästa, så det blev ohållbart. Vill framhålla att såhär långt har Thomann skött det hela på ett mkt smidigt sätt.
0
0
Anmäl recension
A
Cool mic, great price
Picks up a lot of feedback and wind when doing outdoor gigs but work well indoor. Used it at few gigs and like the rawness of the sound. Looks amazing!
0
0
Anmäl recension
J
COOL FAKTOR 10
DEN SER FÖR HÄRLIG UT
MEN TYVÄRR SÅ KAN DEN INTE JÄMFÖRAS MED SHURE SM 58.
MEN TYVÄRR SÅ KAN DEN INTE JÄMFÖRAS MED SHURE SM 58.
0
0
Anmäl recension
A
Tyvärr
Ville så gärna att denna coola mik skulle vara bra. Har haft bra erfarenhet av Superlux ORTFmik tidigare. WH5 är dock inget kap.
Det största felet är att både mikstativ och sladd blir mikrofoniska så i ett PA blir den helt oanvändbar. Stampar du i golvet så blir det mycket midboomar i miken. Skär du bort det mesta av de frekvenserna i PA så blir det det annars ganska fina ljudet väldigt tunt.
Och när jag säger att både stativ och sladd blir mikrofoniska så menar jag att jag aldrig hört nåt värre.
Tyvärr.
Det största felet är att både mikstativ och sladd blir mikrofoniska så i ett PA blir den helt oanvändbar. Stampar du i golvet så blir det mycket midboomar i miken. Skär du bort det mesta av de frekvenserna i PA så blir det det annars ganska fina ljudet väldigt tunt.
Och när jag säger att både stativ och sladd blir mikrofoniska så menar jag att jag aldrig hört nåt värre.
Tyvärr.
0
1
Anmäl recension