JS
Bra men utan ”det lilla extra”
Efter alla lovord jag läst så hade jag förväntat mig lite mer. Denna lite mer ”påkostade” skol-fiol ger mig inte alls just det intrycket. Deras val av högblank lack gör att den ser ut som en betydligt billigare fiol. Stallet är grovt och fult tillyxat och skulle må bra av lite kärlek. Inga skavanker eller så att klaga på men heller inget speciellt hantverksmässigt som brillierar. Strängarna som tydligen ska vara något mer påkostade än på underliggande modeller (synthetic gut enligt Stentor själva) är verkligen inget att skryta med.
Stråken höjer tyvärr heller inga ögonbryn.
Ljudmässigt är den säkert ganska okej om man sätter på vettiga strängar men inte annars.
Stråken höjer tyvärr heller inga ögonbryn.
Ljudmässigt är den säkert ganska okej om man sätter på vettiga strängar men inte annars.
3
3
Anmäl recension
B
Köp den!
Det bästa instrument jag köpt någonsin i denna prisklass. Violinen är mycket fin, mycket fint trä och lite vintageutseende. Ljudet är helt otroligt bra, stort och fylligt. Stråken också mycket bra. Den medföljande väskan är lyxig och har många utmärkta funktioner, bara den är ett värd minst halva priset av violinen! Jag tror inte någon som köper denna kan bli besviken, den är mycket för pengarna helt enkelt.
0
0
Anmäl recension