J
Kanonbra elbas
Jag har tidigare spelat J-bas i många år men har nu köpt min första Sandberg. Detta är ett instrument av mycket hög kvalitet och jag är otroligt nöjd med denna 5-strängade elbas som är mycket alround.
Halsen och bandningen är så gott som perfekt justerad. Stämskruvar och stall är mycket stabila och gör det enkelt att intonera basen.
Jag gillar att det går att splitta humbucker-micken vid stallet och på så sätt få ett skönt J-bas sound. EQ:n är kraftfull och kan påverka ljudet mycket med endast två rattar. Basen har ett varmt, fokuserat ljud som fungerar i de flesta sammanhang. Att spela slap är en ren fröjd och lönnhalsen ger ett snabbt attack-rikt ljud långt upp på halsen
Rekommenderar varmt denna Sandberg bas!
Halsen och bandningen är så gott som perfekt justerad. Stämskruvar och stall är mycket stabila och gör det enkelt att intonera basen.
Jag gillar att det går att splitta humbucker-micken vid stallet och på så sätt få ett skönt J-bas sound. EQ:n är kraftfull och kan påverka ljudet mycket med endast två rattar. Basen har ett varmt, fokuserat ljud som fungerar i de flesta sammanhang. Att spela slap är en ren fröjd och lönnhalsen ger ett snabbt attack-rikt ljud långt upp på halsen
Rekommenderar varmt denna Sandberg bas!
0
0
Anmäl recension