h
Enda strängarna jag använder nu för tiden
Jag har nu använt NYXL strängar sen release på 12 olika gitarrer och är fortfarande lika nöjd som när jag köpte mitt första set. Detta är mitt första 11-46 set dock som jag kör på en Gretsch 6118T players edition.
Precis som 10-46 som är de strängar som jag vanligtvis använder så har NYXL ett klarare ljud med mer "punch" i jämfört mot t ex EXL.
Strängarna håller stämningen bättre jämfört mot EXL och det räcker med att stretscha strängarna endast ett par gånger innan de är inkörda.
Livslängden är bra (torkar alltid av strängarna efter jag spelat) och de håller minst lika bra (eller dåligt) som EXL.
Överlag är jag mycket nöjd med strängarna och kör som sagt enbart på NYXL nu för tiden.
Precis som 10-46 som är de strängar som jag vanligtvis använder så har NYXL ett klarare ljud med mer "punch" i jämfört mot t ex EXL.
Strängarna håller stämningen bättre jämfört mot EXL och det räcker med att stretscha strängarna endast ett par gånger innan de är inkörda.
Livslängden är bra (torkar alltid av strängarna efter jag spelat) och de håller minst lika bra (eller dåligt) som EXL.
Överlag är jag mycket nöjd med strängarna och kör som sagt enbart på NYXL nu för tiden.
0
0
Anmäl recension
b
Felköp
Funkade inte för mig. Alldeles för tjocka.
0
0
Anmäl recension